Weer een mijlpaal

In het begin vroeg men mij wel eens: "komt dat wel goed met het sponsorgeld, halen we dat wel". Ja, het is natuurlijk ook wel wat om zoveel geld bij elkaar te krijgen, maar echt bang was ik hier niet voor. Het goede doel en de geweldige prestatie zijn een prima eenheid, en in de praktijk werkt deze combinatie. Door zelf een onbaatzuchtige prestatie neer te leggen motiveert het de sponsoren om geld te geven. En dat hebben ze gedaan. Familie, vrienden, kennissen, relaties en bedrijven hebben ook een uitmuntende prestatie geleverd. Bouwbedrijf Koenders uit Duiven heeft de eer om onze sponsorteller over de € 30.000,- te brengen met hun donatie. Fantastisch. In nog geen 2,5 maand dit sponsorbedrag bijeen gekregen, welke voor 100% besteed gaat worden aan de kankerbestrijding. We hebben nog 2,5 maand te gaan tot we onze eigen prestatie moeten leveren. Dus we hebben nog tijd genoeg om een volgende mijlpaal te halen. We zijn uitgegaan van € 2.000,- per bocht. Dit is een bedrag van € 42.000,-. Gaan we dit halen werd mij weleens gevraagd. Ik heb afgelopen zaterdag geleerd dat je een onmogelijk doel moet stellen. Pas dan kan het slagen. En het gaat ook slagen, daar ben ik van overtuigd.

Leo Smits